Buat Sahabat Seiman......

Sunday, October 10, 2010

org2 bukan Islam kuat berusaha untuk kehidupan dunia....

belakangan ni aku slalu terfikir 1 benda.......org bukan Islam slalu je brusaha keras untuk kehidupan dunianya...mmg la diorang buat benda sia2 sbb x penah fikirkan akhirat, tapi aku plak bukan sj x brusaha keras untuk akhirat, tp untuk kehidupan dunia pon hampeh. kehampehan aku tu aku sedar, tp at the mean time, aku buat badak ja,cuma kdg2 naik gak smngat (sbb rasa diri bodoh ) bila dgr crita2 kejayaan diorg hasil usaha keras yg dilakukan. dari petani biasa kepada artis antarabangsa dan penjawat professional....semuany brusaha keras dan bertahan dgn baik segala kesusahan dan penentangan. lepas jatuh, naik balik, pekakkan telinga atas kritikan tak membina dan menangis kenangkan tak dapat berbakti pada famili. item2 ni slalu ada dlm hidup diorg.aku bukan nak kata org islam xda yg mcm ni, even nabi pon contoh terbaik, tapi bila bandingkan ngan org bukan islam, ternyata aku bukan ikut sgt apa yg nabi tunjukkan(smg aku tros brusaha).aku bg contoh yg ada disekitar pengetahuan aku. ada artis kat luar negara sanggup blajar smp 5-8 tahun semata2 nk jd penyanyi je. benda simple je n nampak xde la hebat sgt kalau boleh jd penyanyi, tp dia brusaha gak capai apa yg dia nak.akhirnya dikenali.aku plak, apa yg aku nak sebenarny????apa yg aku nak capai? ade ke aku lebam2 mata berjaga untuk studi?(once in a blue moon).tapi kalu xsmpai lebam mata pon aku bleh berjaya sbnarnya, cuma xpenah kuat untuk tros brusaha.jadi mcm na....muhasabah diri la.....

No comments:

Post a Comment