Buat Sahabat Seiman......

Friday, September 3, 2010

Ramadhan yg mencabar

Ramadhan dah nak berlalu........tapi tiap2 malam aku bersengkang mata bukan sebab solat atau baca quran, tapi sbb mmbaca untuk exam dan buat assignment yg xda ksudahan. Belum sempat aku habis buat kerja, dah tertidur kepenatan (around 4am).mmg lpas 2 xde la nak terbangun untuk solat malam ke apa.kalau trbangun untuk sahur pon(aku kunci jam), aku minum air bbrapa teguk n lpas 2......collapse! keadaan aku agak teruk juga bila demam. siang2 aku xleh nak mmbaca nota sangat sbb suhu yg meningkat sehingga 39 C (xleh nk makan ubat sbb puasa).tambahan lagi aku exam setiap hari, dan walaupon exam, aku ttp ada class(tanpa belas kasihan), dan aku ttp gi class n exam even aku demam(aku hanya amik ubat pada hari ke 5 aku dmam,tp pagi2 aku rasa ok skit sbb dah telan ubat wktu sahur).so, aku rs trlalu letih(kawan2 aku yg chat walafiat pon letih.tmbhan lg la aku).jadi waktu malam je aku ada untuk study n brusaha. jadi aku niatkan penjagaan malam aku untuk study, sbgai ibadah aku.mg2 dterima. ada gak time aku kuat smngt sket, bolehla buat xtra bbrapa rakaat, tp xslalu la(aku rasa bangun mlm pada bukan bulan puasa aku lebih baik dari yg aku dpt bt dlm bln puasa ni), jadi aku rasa teruk. sepatutnya lagi brtambah amal wktu bulan ni, tapi trbalik lak. aku hrp keadaan ni sementara je, sbb ramadhan pon dah nk pergi. lagu raya d sana sini(rasa menyampah lak dengar lagu rya).mgkin ini ujian aku dlm bln yg mulia ni, dan mg Allah ampunkan aku dgn ujian ini...amin

No comments:

Post a Comment