Buat Sahabat Seiman......

Wednesday, September 28, 2011

Bersabar dengan kerenah manusia?- Sabarkah aku?

Baru2 ni terdengar berita yg mmg aku tak sedap nak dengar.kawan aku sorang yg suka sebarkan cerita2 panas semasa dah menyebarkan crita ttg aku pd bbrpa org, yg pd aku blh mnyebabkan org fikir yg aku ni jenis kedekut/ selfish.kalu betul xpe jg, ni dengar crita separuh2 dr sumber mana ntah, lpas tu buat kesimpulan sndiri, dan rasa diri mcm penyelamat. Lepas dapat tau je psl ni, tros aku rasa nak ketuk2 n lanyak budak tu, tapi alhmdlh, lpas bbrpa hari, aku rasa mcm dah lali ngn dia. sbnrnya, ni bkn kali pertama dia sebarkan crita org. dia ni mmg trkenal dlm rakan sekuliah- suka sebarkn crita org. yg x tahannya, dia bila dpt je crita panas, cepat2 btol dia akn sebarkan, seolah2 nak jd yg pertama- ala, mcm dlm crita mami jarum tu....mcm tu la.kwn2 sekuliah aku, masa budak ni brcerita, pon xsuka perangai dia.tp, dia mcm xsedar je org lain xselesa ngn perangai dia. ntah la, bila dia nak sedar. aku harap dia xde la nk tmbh2 gosip or sebarkn psl aku kt byk org.kes aku minta keja xckp kat dia je pon, bukan dah dapat keja-siapa dia untuk aku bgtau??? .benda remeh mcm tu pon blh jd bhn berita dia.mmg la budak ni.aku mmg xbrcdng nk rapat ngn dia lpas dah grad ni, msj pon aku xbg, asalkan dia dpt keja elok n kawen ngn org yg baik, aku pon tumpang senang hati.tp kalu nk brtanya kabar saja2 tu, tak kot.dah beribu kali terkena dgn dia.ada kawan yg kita kena rapatkan lg hubungan, dan ada yg just jg je jgn bg putus. gitu la kisahnya.masih terkesan dgn prbuatan dia yg dulu2 tu, dah tambah benda yg aku nak marah pasal dia.dah la aku yg paling byk cover dia time dia buat hal dulu.mmg xtau brterima kasih. tapi, aku ttp nak brterima kasih kat dia, ssb...MENGAJAR AKU MCM MANA NAK BERHADAPAN DGN ORG YG TAK PERNAH TAHU BERTERIMA KASIH!

No comments:

Post a Comment